Sunday 11 December 2011

Korea Fever/Fanatik

Assalamualaikum semua….. Apa khabar semua.. Harap semua sihat ye…. Hari ni aku post psal KOREA…

"Aaaahhhh…!!! It's  2pm"
"SNSD… come 2 Singapore…"
" Wondergirl so hot.."

Hmmm….  Bualan… di atas tu selalu kita dengar dah… apa yang opai nak citer hari ni ….??? Cuba kita perhatikan dari tahun 2009…. Korea fever semakin merebak… aku tau ramai orang yang tahu. Siapa yang kata tak tahu… dia tu memang SUCK…. Ok.. Ok.. Ok.. Jangan marahya…

That's a big question to ask…kepada siapa yang minat dengan korea.. Why u all love korea..???

Mesti diorang akan beritahu jawapan seakan2 begini….

Alasan Pertama: RUPA
"Diorang tu cute dan hot…". " Wow... diorang tu sexy.." boys say...
"Diorang tu hensem.. Badan diorang tu tough.."girls say

Hmmm… Tak paham lah dengan diorang ni...
macam lah girls kat sini tak cun… macamlah boys katisini tak hensem…
Aku pun tak menafikan yang diorang tu memang cute.. Lagi2 macam Yuri, Tiffany… Tapi diorang tu hanya plastic.. Ramai artis korea yang lakukan pembedahan bagi diorang nampak cantik.. Nampak tough… Nampak hensem… Nampak sexy…  huhuhhu... Ada yang bagi alasan sebab2 diorang suka korea ni.. Sebab mata diorang tu sepet… sampai ada orang sanggup sepet kan mata mereka … supaya jadi macam korea...
Ni satu masalah lagi… kalau korang belajar BIO…. Mata sepet tu recessive kan… kenapa nak jadi recessive.. Mata bulat lagi cantik kan.. Maybe pandangan aku ja.. Kot…..

Alasan kedua…. : Lagu2 diorang best
Hmm… yang ni aku sokong jugalah… lagu2 diorang ni memang best. Kalau korang perasan.. Apa yang uniknya dalam band2 korea ni…??? Uniknya… First.. Their dance.. Memang perghhh… mantap beb… Second… setiap ahli ada keunikan sendiri.. 


Contohnya macam 2pm..seorang boleh rap.. Seorang boleh tarik not tinggi.. Seorang ada suara sedap… Sorry.. Aku tak bape kenal sangat nama2 ahli ni….

Ok….. Ada satu benda lagi yang aku nak shared korang… tentang korea fanatik..  

Pada hari sabtu lalu… Opai and family pergilah Sunway Carnival.. Saja2 window shopping.. Apa yang opai nampak dekat sana… ada ramai gak lah.. Yang berpakaian macam korea.. Potongan rambut macam orang korea. Tak paham lah diorang ni.. Fahamlah korang ni minat sangat korea.. Wow.. Sampai macam ni.. Boleh jadi kes serius ./. Dah ni…/ kalau korang berpakaian tu nampak cantik.. Takpelah gak.. Nii… hodoh tahap…

Selain tu…. Ada jugak artis melayu kita ni nak buat macam artis korea..
.....V.I.P is SUCK....
 Antaranya macam artis V.I.P… aku tak boleh pandang diorang ni..….  . Jangan lah kita ni jadi pak turut pula… apa yang diorang buat, kita nak ikut.. Lebih baik kita buat kelainan… yang boleh menunjukan identiti sendiri…

Aku nak minta maaf kepada siapa yang terasa ye..??!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




Pembaca Setia....