Wednesday 7 December 2011

Goodbye school life... Welcome new life...

Assalamuailaikum… apa khabar smua…- harap2 semua dalam keadaan baik ja.. Topik hari ni ialah
. Bye bye alam persekolahan.Selamat datang dunia baru

"Wei.. Formal nya mamat ni.. Mesti budak Skema kan.."
Mesti ada orang akan kata kan macam tu kat opai kan.. Hmm.. Well.. Opai ni memang mengakui apa yang korang kata.. Tapi tu kadang kadang ja..

Back to main topic….
 Cuba korang  tanya kakak2dan abang2 ataudiri korang sendirilah.Zaman apa yang paling seronok. Mesti kebanyakan  mereka semua akan bersependapat dengan opai iaitu alam persekolahan merupakan alam yang paling menyeronokan. Mesti junior2 Tak percaya kan.. Message khas untuk  junior2 tu.. Korang tunggu  lah nanti.. Bila korang dah keluar sekolah. Serius korang akan terkenang dengan zaman persekolahan. Macam lah opai sekarang ni.. Rindu dengan sekolah dah. Padahal baru dua minggu cuti. Jadi nasiha topai kepada junior. Hargailah zaman persekolahan korang.. Jangan jadi macam opai ni.Tak hargai zaman persekolahan. Huhuhuhuhuhh… sedih dah. 

Apa yang nak dibual pada hari ni ialah… Selamat datang dunia baru.. Iaitu alam pekerjaan...
 Memang menjadi lumrah kepada pelajar lepasan spm untuk mencari pekerjaan sementera menunggu keputusan spm diumunkan. Ada yang kerja di McDonald.. Ada yang kerja di Pizza Hut.. Ada setengah kerja sebagai promoter. Tetapi ada sesetengah tu terpaksa ke PLKN.. Bagi sesiapa yang dapat PLKN… teruskan usaha anda di sana..

Macam opai ni.Opai kerja sebagai sale advisor di syarikat ayah Opai.. Sale advisor bagi kereta proton.. Jadi sesiapa yang berminat untuk membeli kereta. Boleh lah hubungi Opai… nanti. Tujuan opai bekerja selain nak cari pendapatan ialah nak hilangkan rasa boring.. Bayangkan 3 bulan cuti. Lebih baik opai pergi kerja.
Ok lah sampai di sini saja lah celotehan daripada Opai.. Chau dulu..Bye2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




Pembaca Setia....